Sunday, May 04, 2008

salah siapa..?

hari yg cerah tuh (( ahad ))

kami ber5 (( aku,mamat,sopi,kemek ngn bojak ))
bergerak dari pgudang utk ke batu layar..
dgn harapan utk bersenang2 disana..

agak lewat kami sampai..
petang la jgak..
pergi mencari port yg redup..
haa..
satu port dan dpt !
cantik..

landing kereta disitu..
trus bedal nak mandi..
dari jauh nmpk cantik..
sedap je nak mandi..
aku pon kecebushhhh !!!!

tapi ape yg aku mandi bukan air laut..
tp minyak kapal..

abih bdn melekit2 ngn minyak kapal..
mood utk bersenang2 terus hilang..

tp aku still x puas hati..
pegi ketengah sikit..
same je..
yg aku nmpk skang lautan minyak..
huh..


ape yg dorang fikirkan ni eh..?
dorang buang minyak ke laut..
x mustahil kalo lepas ni hidupan laut byk yg pupus..
akibat dari org2 yg berperangai mcm binatang buas ni..
mungkin dorang bergelak ketawa dlm kapal tuh..
tp pk ke dorang ape yg terjadi kat hidupan laut tuh..?
dorang ni adalah salah satu faktor yg bule kite salahkan bile hidupan laut kite pupus..
camne kalo ikan2 tuh letak minyak kat rumah dorang..
haa..
mesti marah kan..?
apelaa..
mencemarkan keindahan alam..
aku mmg bebetol x puas hati..
sesenang kakak dorang je..

aku tgk pantai tuh pon da x cantik..
aku ni org malaysia jgak..
org johor..
pon aku da mara2 camni..
ape lagi pelancong yg dtg dari jaoh semata2 nak tgk keindahan pantai malaysia kan..?
apelaa..
kadang2 aku mmg tapaham ape yg dorang pk smpi sanggup buang minyak kat laut tuh..?


aku pon x bule nak buat ape lg..
sbb kalo kite bersuara..
komfom org2 yg berkuasa tuh tanak dgr..
yer laa..
sape nak dgr sora remaja mcm kite ni..
tp aku pk ape salah kalo dorang dgr keluhan kite2 ni skali skala kan..
ehehe..

ni je la yg aku dpt luah buat masa ni..
sbb aku pon byk lg tmpt2 pantai yg aku blom pegi..
ehehhe..
pasni nak cari gunung2 plak..
mcm menarik je aku tgk..
ehehehe
chow

No comments: