Friday, May 09, 2008

lagi lagi luahan hati

9/5/08

heh..
hari ni aku ade la jgak bz..
mmg agak bz jgak laa..
keje mmg byk..
aku plak berdua je ngn partner aku..
ehehehe..

lepak beb..
bdn berpeluh x ingat..

tp aku kat sini bukan nak ckp pasal peluh aku yg byk tuh..
aku nak ckp pasal hidup aku


aku pernah terpikir..

knape aku mesti kecundang dlm hidup ni..
knape suma org x memberi kata2 semangat kat aku..


bukan aku nak salahkan kat org lain..
bukan aku nak tuding jari kat org lain..
mmg aku tau kata org2 tua..
kite hidup kene berdikari..
tp dlm berdikari tuh mesti ade yg tolong kite kasi kata2 semangat kan..
baru la kite ade semangat utk berdikari..

sedangkan adk beradik aku pon pndg sbelah mata je kat aku (( aku seperti membuka pekung die dada,tp inilah kenyataannye.... ))
dorang anggap adk dorang ni seorg yg loser..
tp dorang tau x yg adk dorang ni da mencuba,..
mencuba mencuba dan tetap mencuba..
yer la kan..
mane ade org yg berjaya dgn skali je percubaan..
sedangkan ahli2 saintis dulu pon perlu melalui pelbagai kegagalan kan..
okey..
nabi junjungan kite (( Nabi Muhammad S.A.W )) sendiri melalui pelbagai rintangan kan..
tp ttp mencuba dan skarang hampir seluruh penduduk dunia ni menganut agama islam kan..

haa..
aku dah mencuba..
tp ttp gagal..
tp aku anggap suma tuh suatu jalan utk aku berjaya..
dan x mustahil kan kalo kite ade menerima kritikan2 negatif dari sesetengah pihak
terutama kakak aku..
die nak aku jaga org tua aku..
tuh aku x kesah..
maybe tuh cara die nak aku jaga org tua..
tp ape yg die buat..?
die mcm nak lepaskan tgn..
brani aku ckp,die xpenah nak jaga mak ngn ayah aku..
yg die tau cuma mengarah je..
aku pening,aku tension,aku stress...
tp aku ttp akan buktikan kat family aku yg aku bule berjaya even dorang pk aku ni seorg loser..
heh !!!..
org yg pertama akan tau kejayaan aku adalah mak aku..
dan org yg kedua tentulah awek aku..

kejayaan aku bukan angan2 kosong spt mat jenin..
kejayaan aku utk suma org yg slalu beri aku semangat,beri aku kata2 dorongan..
dan aku amat berterima kasih kat dorang..
dorang tuh sape..?

mak,bapak ngn awek aku..
akan aku kongsikan kejayaan aku bersama2 dorang..

aku janji..
aku akan lebih berusaha utk mencapai kejayaan tuh..
aku pasti,sangat2 pasti !!!!!

No comments: