Sunday, March 22, 2009

mencuba percubaan yang kian hampa

hujan lebat sejak kebelakangan ni
aku duduk berteleku di bilik..
cuba untuk membilang titik-titik hujan

aku tunduk untuk menantikan keadaan reda
semacam gelisah memenuhi ruang hati
lantas mendongak apakah sudah kembali kpd sediakala..?

mencapai sebatang pena dan sekeping kertas
tangan mencoret yang entah haram sepatah aku x paham
tiada idea untuk apakah tujuan aku berbuat demikian

kesejukan kian terasa,aku runsing sendirian
memikirkan masa depan yang entah cerah atau suram
aku mencuba untuk berubah demi hidup aku kelak

pening kepala memikirkan tentang kesempitan yang dihadapi sekarang
hanya ketabahan hati dapat membuatkan aku masih bertahan sekarang
aku terdengar seakan2 semua mentertawakan aku
mengejek,mencaci,mengutuk memberikan respon negatif
dorongan yang aku harapkan sama sekali tidak terukir
apa yang mampu aku buat selain mencuba..?

No comments: