Tuesday, March 03, 2009

lorong sempit gelap bertemankan harapan

aku disini seorang diri,
meraba-raba untuk ke destinasi harapan,
mencari-cari sinar yang mungkin akan merubah hidup aku kelak,
apakah aku mampu untuk menggapai..?
apakah aku mampu untuk mencapai..?
hanya keberanian dan cita-cita tinggi dapat merealisasikan impianku,
batu-batu keras penuh menghalang untuk aku berjuang,
suara-suara manusia bercaci silih berganti,
apakah aku mampu untuk menghadapi dugaan yang kian melampau..?
kata-kata semangat untuk aku berjuang hanya sekadar menampar ditelinga seperti angin menghembus..
sepertinya aku hampir musnah akibat terjahan yang tidak pernah putus,
sepertinya aku hampir putus harapan untuk perjuangan kali ini..

disaat ini aku mengharapkan agar ada segelintir sinaran yang mampu untuk aku bangkit kembali,
disaat ini aku mengharapkan agar ada secebis kekuatan untuk aku tempuhi terjahan-terjahan duniawi..
ahhh,dan aku masih mencari-cari agar sinaran yang aku mahukan mampu untuk aku capai..

1 comment:

Anonymous said...

syg,
u can do it !
trust me !

oke dear .