Sunday, June 29, 2008

hati ini meronta ronta

dunia ini sepertinya kelam,
gelap seperti tiada cahaya membantu utk aku berjalan didunia yg gelap ini,
aku hanya seorg manusia kerdil yg tidak pnya apa2,
dunia ini yg tidak adil bagi aku,
dunia yg seperti mentertawakan aku sepanjang perjalanan hidup aku..

adakah perlu aku seperti ini..?
entah sampai bile aku harus begini dan terus begini..?
perlukah aku menamatkan cerita hidupku dgn meninggalkan suma apa yg aku ada di dunia ini..

aku hanya jasad dimata mereka..
aku hanya pembawa sial di mata mereka..
perlukah mereka bersikap begitu pdku yg x mengerti apa2..?
perlukah mereka memperlakukan aku begitu yg perlukan tunjuk ajar dari mereka utk terus hidup..

aku didalam dilemma..
aku serba salah utk menyatakan terang terangan..

sesungguhnya aku hanyalah insan kerdil yg perlukan kasih sayang yg tulen dan utuh

No comments: