Wednesday, October 13, 2010

aku dah besar sekarang !

teringat aku time kecik2,
kecik2 kalo masuk skolah je..
tgk mak xde kat blakang komfom nangis..
takut kalo kne buli..

teringat aku time kecik2,
kat skolah tiap2 bulan mesti ade vitagen dtg skolah..
time tuh la sukaria yg amat dpt minum air sedap..
seronok sangat kan

teringat aku time kecik2,
buat senaman ramai2 satu kelas..
cikgu suruh buat bulatan pegang tangan..
malu tanak pegang tangan pmpn..

teringat aku time kecik2,
tiap2 bulan mesti ade abg dgn akak dtg suruh beli buku..
pastu balik rumah nangis2 suruh mak belikan buku cerita tuh
mak aku berabis duit beli buku cerita nipis yang x smpi 30helai

teringat aku time kecik2,
musim main macam2 sangat
ade musim gasing,musim guli,musim layang2..
byk sangat mainan aku..
smpi aku dah tatau nak main ape dah..

teringat aku time kecik2,
time2 raya je paling meriah dalam hidup..
baju raya dah ade.kasut raya time tuh nak yang ade lampu2..
duit raya komfom2 la bertimbun2 dlm beg duit..
pastu kumpul beli game tetris tuh..
syok beb !

teringat aku time kecik2,
tiap2 kali nak makan je..mesti mak panggil makan..
pastu suapkan nasi dlm mulut..
tngah kunyah2 sempat lagi berlari dlm rumah..
nak mandi mak bawakkan pi bilik air..
siap mandikan lagi..
seronok beb..

teringat aku time kecik2,
bapak aku slalu belikan tape game..
tiap2 mggu ade je game baru aku dpt..
bapak aku plak slalu belikan mainan..
robot byk sangat dlm bilik aku..


sekarang ni aku dah besar dah..
makin lame umur makin meningkat..
dah patut kahwin da pon..

tapi aku masih lagi dlm dunia fantasi aku sendiri..
hidup masih terumbang ambing..
ekonomi sendiri pon x stabil lagi..
impian bukan main lagi..

dan dalam kepala otak aku ni..
tersimpan seribu memori nakal2 aku time kecik2 dulu..

No comments: